Ruth haar marketingcommunicatie-carrière in een autobiografisch verhaal
Ruth schrijft momenteel aan een autobiografisch verhaal over de lessen en successen in haar marketingcommunicatie carrière.
Er is een ‘be relevant’ transformatie gaande. 1 op de 25 marketeers en communicatieadviseurs snapt de ommekeer van waardeloze naar waardevolle MarCom. Ik was, op het moment dat ik begon met schrijven, zelf onderdeel van de vurige zendvlam. Ik leed aan prestatiedrang. En was een ware copycat geworden. De lijst met risico’s die horen bij de eenheidsworst-formule bleek langer dan de long term list met MarCom-acties. Een burn-out bracht me het inzicht dat ik het doel van ons marketingcommunicatie-vak verstopt had in mijn hart.
Toen ik wakker werd ging ik op onderzoek uit: hoe kon ik, gepassioneerde marketeer een burn-out krijgen? Hoe meer ik terugkeerde naar de oorsprong en betekenis van het vak, hoe sneller ik herstelde en hoe beter ik inzag wat er mis is met het imago van ons marketingvak.
In het boek signaleer ik knelpunten, draag ik oplossingen aan, doe ik onderzoek en presenteer ik suggesties om marketeers en communicatieadviseurs bewust te maken van de valkuilen. Maar bovenal neem ik je mee op reis waarin ik een gerespecteerde B2B-marketeer werd. Marketing is belangrijker dan ik dacht. En betekenisvol voor zender en ontvanger. Dit boek is een ode alle MarCom-missionarissen en aan het marketing en communicatie vakgebied!
Met eerlijkheid en zelfspot beschrijf ik mijn successen en teleurstellingen in mijn eigen taal. Het boek is gebaseerd op diepgaande reflectie o.a. eigen burn-out ervaring.